ABORT

jag sitter ihopkrupen i sängen, invirad i min filt, med min bärbara dator i knät och en av mina favoritlåtar på replay. visst låter det underbart och jag skulle nog faktiskt tycka att det var riktigt mysigt.. om min hjärna inte var full av funderingar. blocket och pennan ligger slängda på golvet och de tjugotal papper om abort har jag läst igenom flera gånger utan att kunna besluta om jag är för eller emot.

abort. ett ämne som jag vet mer om än de flesta andra i min ålder, ett ämne som berör mig något oerhört.. och ändå har jag så svårt att besluta mig för om jag tycker det är rätt eller fel. och det är det som är uppgiften i svenska B, att skriva en argumenterande text om abort. jag tyckte det lät enkelt och var inställd på att jag skulle argumentera för men efter att ha läst allt och tänkt efter i några timmar är jag inte alls lika säker.. hur kan det någonsin vara rätt att ta någon annans liv? men ändå, det är ju din kropp, ditt barn, ditt val? huh

Kommentarer
Postat av: ninaaaaaaaaaaaaaaa

Jag är för abort som du vet. Tycker att det är bland det mest oansvariga man kan göra att skaffa barn när man inte är mogen för att ha ett. Tycker dock att det är fel om abort används som preventivmedel. Om man råkar bli med barn ska det finnas alternativ, det är vad jag tycker.

Och ta någons liv? Det har ju inte ens blivit något än! Men alla har olika åsikter :)

2008-11-18 @ 17:56:28
Postat av: Gravid

Att använda abort som preventivmedel funkar inte, får enbart göras max tre gånger...! Jag står inför valet ifall jag skall behålla eller ta bort!? Går bara i tvåan och har panik, vad ska ja göra?

snälla hjälp!

2008-11-19 @ 09:06:16
URL: http://ninatheresemalm.blogg.se/
Postat av: Anonym

ta bort kommentar!

2008-11-19 @ 09:07:29
Postat av: FUCKING ANONYM

men vadå? så om man blir gravid vid ung ålder så ska man inte kunna få ta bort det då eller? barnet har ju knappt hunnit bli ngt! har själv gjort abort och jag är 16, det är väldigt mkt känslor inblandat men det är bra att det finns iaf!

2008-11-19 @ 22:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0