springtime

jag blev nästan kär idag. i en liten gubbe som hette gunnar.
egentligen hade jag bara tänkt ta en liten sväng med hunden,
eftersom jag inte alls mår bra och dessutom var osminkad och äcklig.
men det var så mysigt väder och daizy verkade tycka om det så vi tog
en riktigt lång promenad. när vi var vid fotbollsplanen vid kumlaby
mötte vi en liten söt gubbe som blev överförtjust när han såg daizy
och trevlig som jag är stannade jag och vi började prata lite.
han drog något halvroligt skämt som jag egentligen inte fattade
men skrattade för att han inte skulle bli ledsen. Då blev han riktigt glad,
och förklarade för mig att han tyckte det var mysigt att se en sån fin
flicka skratta, att det fanns alldeles för många som gömde sin skönhet
under alla deprimerande tankar osv. Han tyckte jag var vacker när jag log.
Jag blev självklart röd i ansiktet som jag alltid blir när jag får en komplimang
Så jag sa tack och något om att daizy och jag var tvugna att gå hemåt,
han ler mot mig och ber mig vänta en stund och tar fram sin plånbok
och självklart tror jag att han ska ge mig pengar eller någonting,
det är liksom det man har i plånboken och vissa gamlingar är för generösa
så jag får lite smått panik och funderar på hur jag ska tacka nej.
Men han tar fram ett litet kort som han räcker fram till mig.
- här gumman, du har gjort min dag speciell och denna dagen är din.
Jag tackar honom och ler stort innan daizy och jag vänder om och går.
När jag läser på kortet en stund senare står det värsta söta dikten om att
varje dag är speciell och idag är min dagoch det borde jag göra något bra av
för man vet aldrig vad som händer med morgondagen osv..
underst står det hans namn och adress. Jag blev nästan kär i Gubben Gunnar.

vem vet, jag kanske åker och hälsar på honom någon vacker dag.
Han gjorde faktiskt min dag mycket bättre :)


jaja. jag har inte gjort någon nytta idag heller, har helt enkelt inte orkat..
men jag ska plugga massor till idrottsprovet senare. och hoppas att jag slipper ig.
sen imorgon kväll ska jag sjunga för nina :$, hon ska hjälpa mig välja låt osv.
jag har en jävla tur egentligen, som har världens bästa kompis <3

ne, nu orkar jag inte sitta här längre.
so loong suckers.
haha.. nerå. ha en bra dag ^^

Kommentarer
Postat av: Elin

hihi tack :)

2008-04-03 @ 15:43:46
URL: http://eeeelins.blogg.se
Postat av: Evelina

Svar: Okej ;p Får se om jag köper en sån då :)

2008-04-03 @ 16:27:29
URL: http://evvvelina.blogg.se
Postat av: Emelie

Ah men det låter bra det, jag kom nyss från skolan

2008-04-03 @ 17:42:29
URL: http://celebratelife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0